DOMŮ TYPY BOLESTI REHABILITAČNÍ POMŮCKY McKENZIE  

 

CVIKY PŘI BOLESTI BEDERNÍ PÁTEŘE 

při bolestiTaké vás často trápí velice nepříjemné bolesti bederní páteře a nevíte už jak se této bolesti zbavit? Vyzkoušeli jste už skoro všechny léky na bolest, speciální masáže nebo další velice vyhledávané prostředky léčby, které jsou většinou pouze pasivní a jejich účinek je obvykle pouze dočasný. Proti bolesti zad v oblasti berení páteře je potřeba "bojovat" také akvitním způsobem pomocí pravidelného cvičení! Nejen, že se budete díky cvičení cítit lépe a zbavíte se bolesti, ale právě cvičení je velice důležitou součástí prevence při bolesti zad v oblasti bederní páteře. Cvičení, narozdíl od pasivních způsobů léčby, totiž odstraňuje hlavní příčiny samotných bolestí zad, kterými jsou v první řadě nedostatek pohybu, dlouhodobé a nesprávné sezení a zatěžování páteře v pracovních i mimopracovních aktivitách. Jestliže budete cvičit poctivě a pravidelně, budete velice překvapení jak málo stačí, aby vás netrápila bolest zad v oblasti bederní páteře.

 

      

 

BOLEST

Bolest je nepříjemný subjektivní pocit, který je zprostředkován mozkovou kůrou a aferentním systémem.  Často je bolest spojena s chronickým nebo akutním postižením tkáně. Bolest je také zřejmě nejčastějším důvodem, kdy pacient vyhledá lékařskou pomoc. Zjednodušeně tedy můžeme o bolesti říct, že je to normální reakce lidského organismu na nepříjemný nebo škodlivý podnět. Má často signální a informativní charakter a tělo nám naznačuje, že je čas začít se bránit nepříznivým vlivům. V horším případě je však příčinou utrpení pacienta a to zejména platí pro bolest nádorovou a chronickou.